fbpx

Facebook a picat. Din nou. De cate semne mai ai nevoie ca sa faci o schimbare?

Facebook a picat iar. Vezi mai jos ce poti sa faci pentru afacerea ta, astfel incat sa nu suferi de fiecare data cand aplicatiile Facebook sunt la pamant.

Cati dintre voi pun lacatul la business daca criza Facebook, Instagram și Whatsapp ar mai fi continaut cateva zile? Dar daca Mark ar fii zis: bai, eu nu mai am chef, hai sa inchidem tot.

Poate suna dramatic sau exagerat, dar chiar asa și este. De ce? Pentru ca 70% din magazinele și afacerile online se bazeaza doar pe Facebook și Instagram, iar daca maine se inchid aceste 2 platforme, pentru multi antreprenori asta inseamna moarte curata în business.

Hai sa iti mai dau un exemplu: Daca pica Facebook și Instagram de Black Friday? Atunci când majoritate dintre voi investiti bugete masive în reclame. Ce se va intampla?

Avem impresia ca platformele astea de social media o sa rezite și dainuiasca internetul ani de zile, dar an de an ni se arata ca nu e asa, și ca la un momendat, se poate incheia toata smecheria. Și sa nu mai zic ca 50% din asa zisele ‘agentiile de marketing’ o sa moara de foame.

DE CE? Pentru ca ei stiu sa facă doar reclame Facebook și Instagram. 

Sa nu mai zic de influenceri care se bazeaza doar pe social media.

ANYWAY. Ce e de facut? Difersificare bugetului de marketing și creșterea unei baze de date.

La ce ma refer prin asta.

#1. Investiti și în alte platforme: Google (care daca pica, vai de noi), Pinterest, TikTok, LinkedIn și chiar Twitter. Ai fi surprins sa vezi ce rezultate bune iti aduc celelalte platforme (Pinterest de exemplu) care nu sunt atat de ‘mainstream’.

#2. Cladeste o baza de date. Ce e al tau, e al tau. Și asta este o baza de date. Pe langa faptul ca faci free marketing în momentul în care ai adresa de email a unui potential client, ai și un canal de promovare care este al tau, nu pica, nu ti-l fura nimeni, nu ai probleme de genul Facebook.

––––––

Acum, hai sa luam 2 studii de caz în care iti explic niste situatii și oportunitati de marketing.

#1. Ieri a picat Facebook, Instagram și Whatsapp. Ce a facut lumea? Și-a mutat atentia către alte platforme. Cei care faceau reclame Pinterest și TikTok de exemplu, sunt convins ca și-au adus noi vanzari și clienți în timpul în care Facebook a fost la pamant.

Hai sa zicem ca audienta ta nu e pe alte platforme, dar ai o baza de date de clienți și potentiali clienți. Ce faci?

Dai frate un newsletter: “A picat Facebook? 15% La toate produsele pana isi revine” – ai cuvantul meu ca daca dadeai astfel de email, faceai un mini Black Friday când toți ceilalti competitori erau în genunghi și nu stiau ce sa facă.

––––––-

#2. Pica Facebook și Instagram de Black Friday. Ai asteptat momentul asta tot anul, Q4, Black Friday, Cyber Monday, ai pregatit oferte, bugete imense și totusi, nu ai unde sa dai cu banii. Ei ei ei, daca aveai o baza de date, te puteai baza pe newslettere. 

“Pai bine bai Bogdan, dar lista mea e mica…ce vanzari sa și fac?” – poti sa incepi de astazi campanii de lead generation în care sa iti cresti baza de date, pre-black friday, și pana în momentul cel mare, sa ai o baza de date imensa care asteapta ofertele tale. 

BONUS: nu te mai bati cu toți în zilele de Black Friday, când costurile sunt IMENSE

CONCLUZIA: diversifica, ajusteaza și adapteaza-te.

  1. Nu te baza doar pe una sau doua platforme de promovare
  2. Pagina de Facebook și instagram nu este a ta, tu doar “inchiriezi”
  3. Creaza-ti o baza de date, e a ta. Pe bune.
  4. Foloseste email marketing, automatizari și newslettere (aici te pot ajuta eu)
  5. Nu investi bani când toata lumea o face, fa-o inainte. 🙂
  6. Nu te inghesui unde e toata lumea, difersifica

Daca ai un magazin online și investesti în reclame de orice fel, eu te pot ajuta partea de email marketing. Iti creez strategia de marketing, automatizarile și newsletterele astfel incat sa ai venituri de pana la 20% doar din email.

Apropo, atasez și o imagine aici sa vezi ca nu vorbesc balari. Asta a incasat clientul meu intr-un an, doar din email marketing, automatizari și newslettere.

Scrie-mi un mesaj pentru mai multe detalii.

About Author

admin

Comments

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *